joi, 8 decembrie 2011

Cape Town - impresii generale


Mi-am facut in sfarsit curaj sa scriu din nou. Mi-am dat seama ca de fiecare data cand vorbesc cu cineva, gasesc alte lucruri pe care sa i le spun. Asa ca trebuie sa le scriu ca mi-e teama sa nu le uit.

Deci m-am mutat la alt hotel, de fapt e un apartament in regim hotelier. Ideea e interesanta ... e o zona, "The Island Club", care are mai multe hoteluri respectiv apartamente in regim hotelier (self catering). Zona e ingradita la propriu, pazita, camere de filmat pe afara si pe la intrari. Rezidentii au mai multe locuri prin care pot intra in complex cu carduri de acces, dar strainii pot intra doar pe la porti unde procedura este cam asa: spui la paza unde vrei sa mergi, aia suna la apartamentul respectiv si daca locatarul e de-acord atunci iti treci numele + actul de identitate, ora la care vii si semnatura intr-un registru de la poarta si poti sa intri.
Deci siguranta e pe primul loc.
Mai departe, cladirile sunt aranjate circular, in mai multe cerculete, iar in interior e o insulita (cred ca de aici ii vine numele de "The Island Club"). Apa din jurul insulitei da in Canal, canalul fiind ceva de genul Begai dar pe jumate ca marime. Insulita la care am eu vedere are in mijloc o piscina, apoi roata are gazon, apoi vreo 3 randuri de palmieri inalti, o alee cu dale rosii si apoi un alt rand de palmieri dar mai mici, iar intre ei si apa, flori. Totul e ingrijit si curat, gazonul e tuns si gros ca un covor persan. nu exista asa gazon pe niciun teren de fotbal de la noi ... Pe insulita asta se ajunge prin niste podete foarte dragute, si trecand printr-o portita de intrare tot pe baza de card :)

Apartamentul se cheama "1 Bedroom Apartment", adica are un dormitor, o sufragerie, o baie cu cabina de dus si cu vana si bucatarie cu de toate. In sufragerie am TV LCD cu diagonala de 88cm, 2 canapele, si de acolo dau in balcon cu view la insulita. Bucataria e pe holul intre intrare si sufragerie, are frigider, cuptor cu microunde, prajitor de paine si un aragaz electric. In baie am masina de spalat. Deci n-am nevoie de nimic, sunt ca si acasa, chiar mai bine :)

Pe langa toate astea, curatenie se face in fiecare zi, inclusiv imi spala vasele daca le-am lasat cumva murdare :)

Ah, era sa uit. Complexul are si o sala de fitness si o piscina acoperita - adica un bazin de inot de 25m cu 3 culoare. Verificarea apei se face zilnic, are vreo 28 de grade, si e curat ca lacrima. Merg si dimineata si seara, ca oricum in timpul saptamanii nu prea am ce face ca vin destul de tarziu de la lucru.

Din ce am vorbit cu colegii pe la lucru, cam asta e tendinta si printre localnici. Se fac astfel de cartiere in care ai de toate (gradinita, scoala, supermarket) si tot asa, ingradit si pazit. Un loc de casa intr-un astfel de complex ajunge pe la 1Milion Rand, adica vreo 90.000 de euro. Deci nu oricine isi permite ...

Oamenii sunt super de treaba, nenea asta de la hotel (manager-ul) mi-a schimbat niste euro la un pret foarte bun (nu ca hotii aia din Mall) si m-a ajutat cu tot ce am avut nevoie. Colegii de la lucru la fel, orice am nevoie ... se rezolva. Faza tare intr-un supermarket: vreau sa-mi iau o chifla, sa-mi fac sandwich pentru dimineata. si cer la tanti din supermarket de la paine (cam la fel cum e prin Auchan), o chifla. Aia se uita la mine, si nu intelege ... cum 1 chifla? Numai una? Nu se poate ... si imi pune doua si trece pe bon 1 :)

Si sa trecem si la partile nasoale ... De fapt e una singura: mancarea! E ditamai mall-ul, are numeroase locuri unde se poate manca ... dar vai, bucataria lor nu e pe placul meu. Fiecare bodega are sosul ei secret, specialitatea ei deosebita, dar toate ce le-am incercat au fost nasoale :( Am mancat niste aripioare picante (asta am comandat) si am primit niste aripioare acre. Da, acre! si nu ca erau stricate, ci erau inmuiate intr-un un sos minune pe baza de otet ... bleacs. Si mi-or mai dat un sos alb, am sperat ca spal acreala cu el, dar avea gust de ranced. Ala era gustul lui normal, ca am mai dat de el la cantina la care mancam la pranz si colegii n-aveau nicio problema cu el :) Deci la restaurantul unde am mancat aripioarele era full, aveau vreo 50 de mese si in seara de luni cand nu prea era lume, la ei era full. Am stat pe o canapea la intrare sa se faca loc. Tragic.
Si ce e mai rau e ca nici in supermarket nu stau mai bine. Nu exista branza la ei, exista doar cascaval. Salam este de vreo 3 feluri si e un fel de pasta. Trei sferturi din produsele de la carne, la noi nu le-ar cumpara nimeni, arata oribil. Jumate par stricate, restul arata nasol din start (ma refer in special la culoare). Am gasit pana la urma vreo 2-3 feluri de sunca ok, la preturi intre 10-15 euro/kil. Avand o astfel de mancare in supermarket, sigur ca nici la restaurante nu e mancare mai buna :) Sandwichurile de la Subway aratau bine in poze, cand m-am apropiat si am vazut cu ce le faceau ... nu mai aratau asa de bine.

Mancarea e dulce/dulceaga in general, si am observat ca oamenii mananca multe dulciuri oricum. De exemplu am avut la cantina zilele trecute o pulpa de pui cu sote de morcovi si cartofi la cuptor. Pulpa era intr-un sos galben, dulceag. Morcovii erau dulci, iar cartofii erau intr-un sos alb (bechamel cred) iar dulceag. cartofii nu i-am putut manca, imi venea sa vomit. Si senzatia asta am avut-o pana spre seara ... Azi am mancat aripioare cu orez si sote de legume. aripioarele erau facute din nou cu ceva sos dulce ... noroc ca orezul nu era dulce, legumele erau doar putin, s-au putut manca.

In supermarket-uri la paine au niste prajituri de forma cozonacilor de la noi dar mult mai grele, mai dense. Si oamenii le cumpara, trec foarte repede. A adus cineva la lucru de ziua lui asa ceva, si am mancat si eu. E dulce si atat, dar e grea la stomac. N-are crema, e doar ceva aluat dulce, greu. In conditiile astea, nu e de mirare ca femeile lor dupa ce trec de 30 de ani depasesc suta de kile si de abia mai pot merge.

Paine nu prea mananca, nicaieri nu ti se da paine la restaurant. Si n-am vazut pe nimeni sa manance paine nici la cantina (nu este pe masa, cred ca trebuie sa ceri daca vrei). Totusi in supermarket am vazut oameni cumparand paine, in general chifle de hamburgher :)

Atat ca impresii generale, mai editez cand mai am ce sa spun. Voi pune si poze in cursul zilei daca am vreme.

Pofta buna!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu