duminică, 17 august 2014

Pisa - Lucca

Inca o zi, inca o tura de minunatii.

Schimbam pagina azi, ca daca am vazut ca ieri nu ne-am incadrat cu tot ce ne-am propus, azi o sa reusim :) Asa ca plecam dimineata direct la Pisa, cu gandul sa facem Pisa-Lucca-Pistoia-Prato. O luam pe autostrada sa ajungem mai repede, sa nu vina inca multimea de turisti sa se suie in turn. Insa in Sesto Fiorentino (unde stam) e targ sambata, asa ca nebunie, toti vand cate ceva, dam o tura sa vedem ce inseamna targ aici, si pana sa ajungem la Pisa e deja 10 si ceva. Parcam in centru, dar na, atractia principala, turnul si restul complexului sunt olecutza mai departe :D Nu conteaza, ca ne plimbam, avem timp.


Ajungem la turn, dar ne e ciuda ca erau niste locuri de parcare libere, si inca de alea gratuite, la 100m de turn. Iau bilet, ca doar pe mine ma tine sa ma sui in turn, si ma bucur ca am prins unul din ultimele locuri de la 12:45. pfuu ... 2h trebuie sa ne gasim de lucru. asa ca facem poze, poze, poze, mai dam o tura, mancam o porchetta (pfuai ce buna o fost), din pacate am uitat sa-i fac poza :( si dupa ce am muscat prima data n-am mai lasat-o din mana pana nu s-a transferat complet in stomac. Numai bine pe cand sa ma sui in turn se termina bateria la aparat ... Ah, am uitat sa zic, am rezolvat aparatul dimineata, dar nu a mai apucat sa stea la incarcat decat vreo juma de ora, maxim 1h. Asa ca mi-am lasat partenerul de paza cu aparatul la panicerie sau cum se chema localul unde am mancat, si m-am dus increzator in turn. Tare turnul, tare inclinat :) Mai ales cand te sui in el iti dai seama cat e de inclinat. nu e tare inalt, dar e inclinat, inca ma mir ca nu pica, cred ca ar trebui sa fie la casele de pariuri posibilitatea sa pariezi pe data/anul cand va pica turnul din Pisa. Cred ca m-as baga.




Bine, si catedrala a fost faina, cica si baptisteriul (nu stiu ce-o fi ala, era o chestie rotunda pe acolo pe langa turn ... si chiar si orasul in rest a fost fain. Da, biserici, da stradute, si stiti ce vine mai departe, asa ca nu mai zic :) da, de toate. Din pacate aparatul foto nu s-a incarcat, si bateria pentru el n-am gasit (totul era inchis), asa ca am plecat la Lucca, bineinteles mult mai tarziu decat estimasem.



Eh Lucca, fain la Lucca. Fain oras. Am alergat pana in piazza dell'anfiteatro ca era ora mesei si asa puneam si aparatul la incarcat. dupa o tura pe la toate mancatoriile de pe acolo, am ales una care avea iepure cu pui in oferta :) asa ca am mancat prima data iepure. asta nu mai dadea din coada. bine, putea fi si miel si pui si catel, ca oricum n-aveam cum sa-mi dau seama, la gust nu am simtit nimic special, iepuresc. n-avea gust de morcovi :)
S-a incarcat aparatul, am scapat si de ploaie, si ne-am plimbat la greu pe acolo. si da, inghetata buna si ieftina. si parcarea a fost la botul calului si super ieftina. Fain Lucca :) Ce e mai special la oraselul asta e un zid de jur imprejurul orasului vechi ... un zid atat de gros incat pot circula lejer si masini. si daca n-ar fi copaci ar putea circula si pe doua sensuri :) nu circulau, in schimb era plin de lume care se plimba, facea jogging sau se dadea cu bicicleta. Mi-a placut zidul, ne-am plimbat si noi ceva timp pe el.









Si cu Lucca am si terminat pe azi, ca de acolo am plecat intr-o vizita, nu prea mai aveam chef de vizitat, era 7 seara deja, asa ca am sarit peste celelalte. am fost in vizita si am mancat paste ca la italieni acasa, ravioli si pene. n-am cerut detalii despre cum se cheama, cu ce au fost facute, parca penele erau cu pesto, important e ca au fost foarte bune :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu