sâmbătă, 16 august 2014

San Gimignano - Siena - Cortona - Arezzo

Azi am inceput vizitele prin jur, si am debutat cu micutul si cochetul San Gimignano. Asezat pe un varf de deal, merita o plimbare pe-acolo. Insa sa ajungeti devreme, ca altfel e problema cu parcarea. Desi sunt multe locuri de parcare (2Eur/h), sunt si mai multe masini. Cand am ajuns mai erau locuri doar in parcarile 3 si 4 (putin mai departe), cand am plecat se mergea bara la bara, de fapt coada era la barierele parcarilor, ca erau mai multi cei ce voiau sa intre decat cei ce voiau sa plece. Oricum am pierdut vreo ora in total cu parcatul si plecatul.






Oraselul de vis. Vechi, stradute inguste, piete si piatete (pfoai, numai asta visez, numai asta pozez)dar asta mai gasesti si prin alte parti pe-aci. Ce-l face mai special e numarul de turnuri. Cred ca a fost ceva concurs intre localnici, care face turnul mai inalt, cica Manhattan-ul de aici s-ar fi insipirat :) bineinteles, turnurile de piatra si facute cu niste sute de ani in urma, si nici macar nu le-or facut "ai nostrii". Fiind pe deal, aveai o imagine panoramica din orice punct te uitai. si in jur ... vita de vie, ca si vinul de Chianti trebuie sa se faca pe undeva, asa ca de ce nu prin zona asta :) Cred ca si-au construit si niste "turnuri" subterane pentru vin, asa, cat sa fie pentru iarna macar :) Am mancat o inghetata care cica ar fi cea mai buna din lume ... nu zic nu, mai trebuie sa mai incerc pentru a fi sigur :) pana acum pare adevarat. Am si facut o poza cu inghetatatorul ca sa fie cu noroc.

De aici am plecat la Siena. Auzisem de ceva echipa de fotbal, de una mai buna de baschet, si parca si la volei stau bine. Dar tot mai bine stau din punct de vedere al centrului vechi. Fain oras, printre cele mai faine. Piata del Campo super faina, Domul printre cele mai faine. O mega aglomeratie cum e normal, culmea e insa ca am gasit un loc de parcare destul de usor, si a mai fost si gratis. bulan chior. Am mancat niste spaghete carbonara ca sa vad cum sunt ale mele pe langa ale lor, si am gasit loc de imbunatatiri. La ale mele, bineinteles :) Si au fost si pe saturate. Maine avea loc festivalul Palio di Siena, care cica e un fel de fotbal antic, dur, cu cai si batai ... Am vazut piata in care va avea loc, ne-am imaginat, si maine mergem prin alte locuri, sa nu ne stropim de sange :P

Mai departe am mers la Cortona, am avut eu ce am avut cu oraselul asta, si bine am facut. pentru ca a meritat. nu mai zic de stradute, nu mai zic de piete :) puhoaie de oameni, iar am avut bulan cu locul de parcare, am fost, am vazut, ne-a placut. Am vazut Piazza della Repubblica unde a concertat maestrul Andre Rieu ... si a fost fain, ce mai. Nu m-a impresionat ceva anume, a fost frumos, nu am prea multe cuvinte. situat pe un deal, dar nu pe varful lui ca San Gimignano, ci pe lateral asa ... se vedea de la mare departare, si cand ajungeai in el aveai ca panorama o campie intinsa si vedeai pana hat departe, la zeci de km. Vremea a tinut cu noi din nou, foarte frumoasa si Cortona.

Am sarit peste Assisi ca era prea departe si nu ne mai intra in timp, si ne-am dus direct la Arezzo. Si asta e pe deal cumva, desi venind dinspre Cortona nu am avut senzatia ca am urcat io stiu ce ... Totusi, cel putin intr-o parte (nord cred) se vedea ca suntem sus pe deal si orasul nou e colo jos, cam plictisitor :) Ce mi s-a parut deosebit la orasul asta a fost ca strazile erau putin mai largi, era mai aerisit. Unora le place asta, eu vreau stradute inguste, nu bulevarde :) am vazut destule bulevarde la Paris :) In fine, am vazut vreo 2 piete si pe aici, in special una a fost superba. Avea niste stegulete colorate ... mai degraba fanioane, pe la mai toate geamurile, arata super bine. Am facut o multime de poze.

Pe drum inapoi, pentru ca se facea tarziu, am incalcat regula si am venit pe autostrada, ca oricum era intuneric si nu mai vedeam nimic prin localitatile mici prin care am fi trecut. A fost ok, intr-o ora am ajuns. Dar ne-am luat cu povesti si iar ma culc la 2. of.

Poze nu avem azi ca s-a stricat un tumburus la aparatul foto (ala care tine bateria la locul ei) asa ca va trebui sa mesteresc dimineata sa repar aparatul. Bine ca mi-am adus banda izolatoare cu mine :) Sper sa-mi iasa manevrele, ca maine mergem pe la Pisa, Lucca si nu se poate fara.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu